rumcájsz

rumcájsz

Tartalmas beszélgetéssel teli délelőtt

2016. május 10. - rumcájsz1106

Előzőheti bejegyzésemet pótolom a zárthelyi dolgozataimra való felkészülés miatt.

Ezen a délelőttön egy mesterszakos hallgató látogatott el hozzánk és mesélt hospitálási tapasztalataiból.Amiket akkor tapasztalt mikor egy,két rossz hírű miskolci általános iskolába látogatott el. A tapasztalatai sokkoló hatással voltak rám. Aki nem ismeri ezt a világot és a környezetet egy igazi "rózsadombi" az nem tudja felmérni a helyzet súlyosságát. Én értem azt és igazat is adok abban, hogy támogatni kell a hátrányos helyzetű diákokat,(romákat).De úgy gondolom ilyen nehéz helyzetben magyar gyermekek is szenvednek. Nem tudják a szüleik a mai diákéletének fiatalságának megteremteni a gyermeknek fontos anyagi és lelki hátteret sem. Úgy már kicsit "klisévé" vált a romákkal való törődés és velük való foglalkozás, és a nekik adott sokkal nagyobb figyelem.- De belegondolva a magyarok is nagyon sok kedvezményben és törődéseben részt veHETnének. Mikor az MA-s hallgatótársam élményeiről mesélt úgy gondoltam: támogatni kell a hátrányos helyzetű diákokat, de ez sok. Ezt egy tanárnak nem kellene elviselnie. Én azért szeretnék tanár lenni mert a megtanult anyagot, és azt a "motyót" amivel rendelkezem át szeretném adni majd a diákjaimnak. De ez ebben a helyzetben lehetetlen, szerintem ez nem normális, hogy egy tanárnak ilyen szinten csak a diákok nevelésével kelljen foglalkoznia, és ne azzal hogy tanítson!!!!! 

 

Az óra következő részében arról beszéltünk, hogy a tanárság tanulható-e. Azt hogy tanár szeretne lenni valaki, azt senki sem az anyatejjel szívja magába. Az idő múlásával fogalmazódik meg ez a tény mindenkiben szerintem. Én pár évvel ezelőtt döntöttem ezt el, sokan le akartak erről beszélni, de én olyan voltam mindig is aki nem adja fel az álmait, ezért bele kezdtem a kalandba. Egész életemben küzdenem kellett mindenért, sosem volt olyan , hogy valami az "ölembe pottyant" volna. Úgy gondolom a tanári hivatás is ilyen. Tenni kell azért, hogy szerethető legyen az amit csinálok, és eredményre törő is. Ezért fogok éveim során mindent megtenni!:)

Abban aki tanárnak készül és tanárnak szeretne lenni kellenek bizonyos tulajdonságok amik kellenek hozzá:legyen benne empátia, és egy kicsit értsen a diákjai nyelvén, legyen benne nyitottság, és őszinteség, mert az a hitelességéhez elengedhetetlen!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://rumcajsz.blog.hu/api/trackback/id/tr288703326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása